Focus op veiligheid en gezondheid werkt: ruim 3.000 professionals op Belgian Roof Day

belgian roof day

Extra ventilatie, meer ruimte tussen de stands en schoonmaakploegen om drukke zones geregeld te desinfecteren. Samen met de mondmaskerplicht en het verplichte Covid Safe Ticket voor bezoekers, heeft de Confederatie Bouw alles op alles gezet om haar vakbeurzen, eind november, op een veilige manier te organiseren.

Belgian Roof Day bewijst dat de focus op veiligheid en gezondheid werkt. Op vrijdag 26 november waren in de hallen van de Brussels Kart Expo meer dan 3.000 mensen aanwezig op onze vakbeurs voor de dakensector. Exposanten en bezoekers hebben duidelijk nood aan echte contacten.

Oog voor innovatie

De redenen voor een bezoek? Wat dacht je van de talloze nieuwigheden om de klimaatimpact van huizen en andere gebouwen te verminderen? Het grote aantal groendaken, isolatieproducten en toepassingen voor circulair bouwen bewijst dat de bouwsector klaar is voor de uitdagingen van morgen.

Jong talent

Als organisator blijven we natuurlijk oog hebben voor de succesvolle mix van gezelligheid en lekker eten. Al even traditioneel voor Belgian Roof Day is het Belgisch kampioenschap voor jonge dakwerkers. Om nieuw talent extra hard aan te moedigen, hadden we tot slot ook demonstraties van onder meer exoskeletten en drones.