Jaarverslag 2020-2021 | De Confederatie Bouw blikt terug op een bewogen periode

jaarverslag 2020-2021

Dat het woord ‘corona’ tot ons dagelijkse taalgebruik zou gaan behoren, had niemand verwacht. Toch is de pandemie zo hardnekkig gebleken dat sinds maart 2020 en tot en met vandaag ingrijpende maatregelen nodig waren om de gevolgen voor de bouwsector te beperken.

Een ander fenomeen, dat we niet licht zullen vergeten, zijn de overstromingen in Wallonië de voorbije zomer, met catastrofale gevolgen voor bedrijven én particulieren. Ook hier zijn we, samen met tal van bouwondernemingen, meteen in actie gekomen.

Voorts zijn er de belangrijke sociale akkoorden 2019-2020 en 2021-2022. En we vierden vorig jaar uitgebreid ons 75-jarige bestaan samen met de leden. Ons jaarrapport gaat ook in op de vele initiatieven van de Confederatie Bouw in Vlaanderen, Brussel en Wallonië.

Ten slotte geven we ook een overzicht van de interne en externe communicatie die we hebben gevoerd.