Reprobel: onderhandelingen lopende voor een nieuwe kaderovereenkomst

reprobel

U moet als onderneming een vergoeding betalen wanneer u beschermde werken kopieert, afdrukt of digitaal hergebruikt.

De Confederatie Bouw heeft hiervoor reeds meermaals in het verleden voor de leden een kaderovereenkomst afgesloten met Reprobel, de beheersmaatschappij die de vergoeding int. Zij biedt gunstige forfaitaire tarieven aan.

De nieuwe kaderovereenkomst voor refertejaar 2021, aangiftejaar 2022 wordt momenteel nog onderhandeld. Van zodra ondertekend, zal de Confederatie Bouw haar leden informeren.

In afwachting hoeven leden die zich voor refertejaar 2020 hebben ingeschreven op de kaderovereenkomst niets te doen. Leden die niet via de kaderovereenkomst hun vergoeding betalen, moeten uiteraard zelf tijdig hun aangifte rechtstreeks indienen bij Reprobel.