Overslaan en naar de inhoud gaan

asbest - eenvoudige handelingen

Omschrijving

ASBEST – EENVOUDIGE HANDELINGEN

Theorie:

• De eigenschappen van asbest en de gezondheidsrisico’s bij blootstelling aan asbest.
  • De soorten producten of materialen die asbest kunnen bevatten en hun aanwending in installaties en gebouwen.
  • De handelingen die kunnen leiden tot blootstelling aan asbest en het belang van preventieve controles om blootstelling tot een minimum te beperken.
  • De vereisten inzake gezondheidstoezicht.
  • De veilige werkmethoden en meettechnieken.
  • De te gebruiken persoonlijke beschermingsmiddelen: keuze en beperkingen, aandachtspunten voor het juiste gebruik, inclusief adembeschermingsmiddelen.
  • Nood- en ontsmettingsprocedures.

Praktijk:
  • Aanleren van het correcte opzetten en dragen van het adembeschermingsmasker met filter, met daarbij de individuele controles.
  • Praktische oefening in asbestverwijdering met eenvoudige handeling.

27/01/2023 07:30 - 16:00
Geel

Vereisten

De deelnemer is meerderjarig (18+).
Deelnemers onder invloed worden niet toegelaten.

Doelpubliek

Inzicht verwerven in de gevaren en risico’s verbonden aan asbest. Leren kennen van de maatregelen om de risico’s verbonden aan de blootstelling aan asbest te beheersen.

Aanleren van de specifieke technieken en regels voor de uitvoering van de “eenvoudige handelingen”.

Deze opleiding geeft een invulling aan de opleidingsvereisten zoals gesteld in de Codex "Welzijn op het werk" van 12/06/2017 betreffende de bescherming van de werknemers tegen de risico’s van de blootstelling aan asbest, voor werknemers die uitsluitend eenvoudige handelingen verrichten.

Prijs

Groepsgrootte: maximum 15 deelnemers

Inbegrepen:

• Attest van deelname
  • Broodjeslunch
  • Koffie en thee

Door in te schrijven voor deze opleiding gaat u akkoord  met de opleidings – en betalingsvoorwaarden van de Confederatie Bouw Provincie Antwerpen.

U ontvangt een digitale factuur voor deze opleiding via facta@confederatiebouw.be op het  e-mail adres dat u hebt opgegeven bij de inschrijving. Betaalherinneringen gebeuren steeds per gewone post.

Indien u op de factuur bijkomende gegevens (ordernummer, bestelbon …) opgenomen wenst te zien dan vermeldt u dat uitdrukkelijk bij de inschrijving. Er wordt geen nieuwe factuur opgemaakt om gegevens toe te voegen die ons na inschrijving zijn medegedeeld.

Bij annulatie van de inschrijving meer dan zeven werkdagen vóór de aanvang van het programma, is een vergoeding verschuldigd van 60 % van het facturatiebedrag. Bij annulatie op de zevende werkdag of minder dan zeven werkdagen vóór de aanvang van het programma is het volledige factuurbedrag verschuldigd.

Partners / Subsidiemogelijkheden

• KMO-Portefeuille