Overslaan en naar de inhoud gaan

Handige overzichtstabel in verband met professionele verplaatsingen naar en van rode zones

Overzichtstabel

Beaucoup d'entreprises nous ont confié ne plus s'y retrouver en raison des évolutions constantes en ce qui concerne les déplacements internationaux vers les zones rouges. Par conséquent, nous nous sommes réunis au sein du Comité Sécurité et Hygiène du travail de la FEB, et nous avons créé un tableau récapitulatif reprenant les actions à entreprendre dans chaque situation spécifique. Nous espérons que cet outil vous aidera à appliquer les mesures correctement.

Nieuw is dat Belgische residenten die door hun werkgever naar het buitenland worden gestuurd en voor wie een Business Travel Abroad-formulier of BTA wordt ingevuld (als bewijs dat het om een jobgerelateerde reis gaat), zich bij hun terugkeer dan toch niet telkens zullen moeten laten testen. Enkel als uit hun PLF blijkt dat ze een hoog risico hebben gelopen (score van >250), zullen ze van het Contactcenter een sms ontvangen voor dubbele test + quarantaine. Ontvangen ze niets, dan zijn ze van beide vrijgesteld.