RSZ dagvaardt ondernemingen opnieuw in faillissement

rsz

Bij KB van 24 april 2020 genoten alle ondernemingen, waarvan de continuïteit bedreigd was door de verspreiding van de COVID-19 epidemie of pandemie en haar gevolgen, en die niet in staking van betaling waren op 18 maart 2020, van een tijdelijke opschorting tot eind januari 2021.

Na een periode van stilte is de RSZ nu opnieuw gestart met het indienen van vele vorderingen in faillissement van ondernemingen die belangrijke achterstand hebben in de betaling van hun sociale bijdragen. Voor de Brusselse, Franstalige en Nederlandstalige Ondernemingsrechtbanken samen, lopen de dagvaardingen op tot rond de 50 dagvaardingen per inleidingszitting.

Wij bevelen ten sterkste aan dat ondernemingen die niet onmiddellijk aan hun RSZ-verplichtingen kunnen voldoen contact op te nemen met de RSZ om een afbetalingsplan te onderhandelen teneinde een dagvaarding in faillissement te vermijden.