Verstoringen op de bouwmaterialenmarkt: mogelijke actiemiddelen met nadruk op preventie

bouwmaterialenmarkt

De bouwmaterialenmarkt blijft onder grote druk staan. Deze verstoringen leiden tot vertragingen in de bevoorrading, maar ook tot aanzienlijke prijsstijgingen. Deze omstandigheden zijn niet zonder gevolgen voor de ondernemingen.

Om de bedrijven te adviseren had de Confederatie Bouw in de Extra BouwFlash van 2 april al een praktische nota verspreid, met daarin modelbrieven en -clausules, en een overzicht van de mogelijke opties voor aannemers in lopende en nieuwe contracten.

Gezien de veranderende situatie werd het van belang geacht deze nota bij te werken met adviezen, ook preventieve, en nieuwe modelbrieven die door de bedrijven kunnen worden gebruikt naargelang hun situatie en hun eigen strategie.

De Confederatie Bouw blijft alle partijen in de hele keten – van de fabrikant over de klant tot de aannemer – oproepen om solidair te zijn en samen te werken aan redelijke oplossingen.

De evolutie van de prijzen van materialen en van de leveringen is een prioriteit voor de Confederatie Bouw, die jouw uiteraard op de hoogte zal houden.