Overslaan en naar de inhoud gaan

Welke juridische voorzorgen nemen in het kader van de quarantainemaatregelen in spe?

Juridische voorzorgen

D'un point de vue juridique, il est important de limiter autant que possible l’impact éventuel sur l'exécution du contrat et de prendre les précautions et mesures nécessaires à cet égard tout au long de la chaîne : pour l'entrepreneur vis-à-vis du maître d'ouvrage, pour l'entrepreneur vis-à-vis du sous-traitant et pour le sous-traitant vis-à-vis de ses propres sous-traitants.

In die context is het aangewezen zijn contractspartijen te informeren en hen te wijzen op de mogelijke risico’s en gevolgen in geval van verplaatsing in de komende weken van het personeel naar het buitenland en de verplichte verstrengde quarantaine bij terugkeer, die een impact zou kunnen hebben op de  continuïteit van de opdracht, meer in het bijzonder de planning.

Elke onderneming heeft de plicht om de schade te beperken. Concreet en naar werknemers toe kan dit gaan in de zin van hen te sensibiliseren en aan te zetten om thuis te blijven, zich niet naar het buitenland te verplaatsen of in geval zij dit toch doen, de verblijfsduur in te korten en vroeger terug te keren. Zodat de opdracht op het afgesproken tijdstip kan verdergezet en uitgevoerd worden.

Elkaar informeren en de schade beperken is de boodschap.