Overslaan en naar de inhoud gaan

Afvoer van hemel en afvalwater

Omschrijving

Het eerste deel van deze cursus zal gewijd worden aan de afvoer van hemelwater (op platte en hellende daken). Zo zal er niet alleen gekeken worden naar het ontwerp en de dimensionering van installaties met vrije uitstroming, maar zal er ook aandacht besteed worden aan het werkingsprincipe en de aanbevelingen voor afvoersystemen in onderdruk. De theoretische principes zullen verduidelijkt worden aan de hand van praktische voorbeelden.

Tijdens het tweede deel van de opleiding zal de aandacht dan weer toegespitst worden op de afvalwaterafvoerinstallaties. Bij wijze van inleiding zullen aan de hand van korte video’s een aantal basisbegrippen uit de hydraulica geïllustreerd worden. Vervolgens zullen het ontwerp en de dimensionering van de installatie aan bod komen en dit met behulp van voorbeelden en praktische oefeningen.

Programma

Het eerste deel van deze cursus zal de installaties voor hemelafvoer onder vrij verval op hellende en platte daken behandelen. De theoretische aanbevelingen voor het ontwerp en de dimensionering van de verschillende onderdelen van de installatie (goten, dakkolken, verzamelleidingen, standleidingen, collectoren ...) zullen verduidelijkt worden aan de hand van praktische voorbeelden.  Ook noodafvoer zal aan bod komen.

In het tweede deel van de opleiding zal de aandacht toegespitst worden

op afvalwaterafvoerinstallaties. Bij wijze van inleiding zullen aan de hand van korte video’s een aantal basisbegrippen uit de hydraulica geïllustreerd worden. Vervolgens zullen het ontwerp en de dimensionering van de installatie aan bod komen en dit met behulp van voorbeelden en praktische oefeningen.

26/01/2023 09:00 - 16:00

Prijs

De opleidingskost is gratis voor bedienden PC200 dankzij de tussenkomst van Cevora.

Alle prijzen zijn exclusief btw, maar inclusief catering en cursus.

Partners / Subsidiemogelijkheden

• Cevora