Overslaan en naar de inhoud gaan
Wateroverlast

• AANDACHTSPUNTEN VOOR HERSTELLING EN OPBOUW

De overstromingen, midden juli, hebben veel  schade veroorzaakt. Er zijn heel wat herstellings- en heropbouwwerken nodig. Aannemers die voor zulke werken worden gecontacteerd, stellen zich ongetwijfeld vragen: hoe zit het met veiligheid, hoe evalueer ik het gebouw, en voor welke werken moet de offerte worden goedgekeurd door de verzekeraar ...?

Om een antwoord te geven op deze en andere  vragen, heeft het WTCB, samen met de Confederatie Bouw en Assuralia, een nuttige checklist opgesteld. Een gids met daarin de belangrijkste aandachtspunten bij de voorbereiding van renovatiewerken.

Checklist
  • CONSTRUBUS IN DE MEDIA

Zowel in Vlaanderen als in Wallonië heeft de pers uitgebreid aandacht besteed aan de ConstruBus, een mobiel kantoor met aan boord architecten, juristen en andere bouwexperten. Met dit initiatief wil de Confederatie Bouw, de zowat 300 getroffen bouwbedrijven ter plekke bijstaan met advies en informatie. Ook particulieren die schade hebben geleden, zijn welkom.

NL: Radio 1VRT NWS | VTM

FR: La DH | La DH | La Meuse | Le Soir | La Libre | La Nouvelle Gazette | Le SoirMatéléRTBF | RTBF | RTC Télé Liège | Vedia | Vivacité